And here is the story!!! I Söndags hoppade jag över mållinjen och slutförde därmed mitt första halvmarathon!! Jag är SÅ nöjd!!! Jag är så glad att jag har hittat en ny sorts glädje i löpning som jag aldrig haft tidigare! Här i USA har jag träffat så många inspirerande männsikor och jag har gjort så många motiverande saker som har lett mig till tanken att slutföra ett 13.1 inte alls är en omöjlighet!!! jag har aldrig sett mig själv som en löpare men i Söndags, så satt det!!!! Jag har börjat en ny karriär, Så många fler miles to go, jag är SÅÅ taggad!!!! Tänkte bara ta att reflektera och skriva om det hela!! 
 
Jag sprang mitt första 10k lopp någonsin i september, cirka 4 månader sen! Vi har haft jul, nyår, jag har flyttat till Florida! I boxen som jag ÄLSKAR har jag på ett helt fantastiskt sätt med hjälp av stöttande människor lyckats bygga upp en helt ny fysik!! Jag älskar det jag gör och jag ser alltid (nästan) fram emot att gå dit!! Vi löptränar, lyfter, ror, hoppar, skrattar, det är ett fantastiskt klimat!! Jag tror att nycklen till att jag har klarat av att springa en distans på 13 miles är att jag inte övergjort springandet! 21 kilometer är definitivt en sträcka! Det ÄR en bra bit att hålla sina ben springandes men när man väl gör det, det är bara att sprina på!!!! Jag har kört kortare löprundor på toppen av gymmet, ca 2 gångeri veckan, allt från 3-7 km, med en längre runda på cirka 10-15 km på en lördag eller söndag! jag har fortsatt cykla massor, men framförallt har jag bara sagt till mig själv att jag kommer klara det!!! 80% av tiden vi sprang tänkte jag mest " OH my, Jag KOMMER slutföra ett halvmaraton, jag KAN klara det, JAG klarar det, NU!!!" ALLA kan springa ett halvmarathon!!! det handlar Så mycket om inställning och vilja!!!! att motivera sig själv och TRO på sin förmåga!! Jag trodde jag skulle DÖ av nervositet dagen innan raceday!! Fredagkväll gick jag till publix, tog både fredag och lördag av gymmet och körde bara yoga/stretch och mobility! Iallafall, jag gick till mataffären, köpte de tre största sötpotatisarna de hade och gick hem och började förbereda! Potatis, tycker jag, har alltid varit min bästa kolhydratuppladdning! Jag började redan fredagkväll med pasta och sen lördag åt jag sötpotatis och kyckling, apelsiner, drack vatten, inget nytt, inget för sött eller fett!! På lördagkväll höll jag på att svimma, jag var SÅ EXCITED!!! Folk springer halvmarathon HELA tiden, men att springa sin första, är verkligen något speciellt!!! Man laddar så mycket och lägger så mycket hjärta i sin träning och sina förberedelser!!  Jag packade mina väskor, gick igenom kartan, dubbelkollade parkering, väder, förberedde frukost och kunde inte sova. Vaknade 4am, åt en liten skål grekisk yoghurt med bär, en pretzelroll, 8 oz av kaffe, ett ägg och förberedde en proteinshake som jag åt påvägen. Slutade äta helt ca 515, det var SÅ perfekt och jag är så nöjd med min matuppladdning! det var FREEZING cold i Daytona, jag körde på mina shorts och compressionscalfs, PERFEKT. oh my Lulu in my heart. Deras kläder är bara bäst. Vägen till Daytona var regning och blöt! Körde IN på speedwayarenan, parkerade och träffade Paden, världens bästa supporter!!! Så tacksam!!! jag ÄLSKAR att vara på event som dessa! Det är verkligen en speciellt grupp av människor som kommer tillsammans! Alla är uppe tidigt, folk är målinriktade och fokuserade, taggade och redo!!!  Plockade upp mitt racepack, och vandrade runt lite. KALLT!!! Folk tog bilder på racebanan och  det var HÄFTIGT! att SPRINGA på speedwaybanan i Daytona, woooh. Iih :D efter att ha hört nationalsången i mörket gick startskottet och alla sprang iväg! Vi sprang ett varv på banan och sen ner mot stranden och tillbaka igen, och benen bara bar!! Det var MAGISKT!!!! Pga regnet kunde vi inte springa PÅ stranden, well well!! Paden hejjade på mig på flera platser och jag är såå tacksam för det!!! Kom i mål å 2h och 19 minuter! en förstatid jag är Såå nöjd med!! det var så vindigt, de sista 6 kilometrarna, det känns inte så långt, men det tar EMOT. Nästa gång pushar jag min tid!!!! 
 
BLAH, jag VET!!!! summan av kardemumman!!! ALLA kan springa ett halvmarathon, det är ett fantastiskt mål att ha med sin löpträning!!!! jag ä SÅ inspirerad av så mycket i det här landet!!! jag har så många nya mål på min lista!!! Jag är så glad för alla som trott på mig och som uppmuntrat mig att klara det!!! I IDID IT!!!!! i Landet som jag har kommit att älska, i en stat som jag lärt mig att trivas i!!! FÖR MÅNGA MER HALVMARATHON OCH ÄVENTYR!!!!!!!!!!!!!!! <3 Kan inte alla som läser detta  SNÄLLA posta en kommentar på något ni drömmer om att göra eller slutföra!!xxx




De som kom i mål först hade helt Amazing tider!! Så inspirerande!!! 

5 kommentarer

josephine Asplund

10 Feb 2016 15:10

Nej vad kul!!
Lycka till med bloggen & hoppas du får en trevlig kväll!
kram<333

Anonym

10 Feb 2016 18:11

Att vi tillsammans ska bestiger Kebnekajser ❤️❤️❤️

Svar: Det ska vi!!!!!!!!!💖💖💖
Anna

Sanna

10 Feb 2016 20:56

"Dom sista 6 km var vindliga, låter inte så långt men det tar emot!!!" Åhh Anna. Du är såå duktig! (hon som aldrig ens sprungit 6 km hheeeh..) Och sötpotatisen! Så roligt <3 skattade högt. Älskar dig!!

Frida

12 Feb 2016 04:02

Alltså Anna!!!! Drömmer om att få lika mycket positivenergi som dig!!! Fantastisk du är!! Saknar dig, kram!!💗💗

Frida

12 Feb 2016 04:02

Alltså Anna!!!! Drömmer om att få lika mycket positivenergi som dig!!! Fantastisk du är!! Saknar dig, kram!!💗💗

Kommentera

Publiceras ej