Här sitter jag igen! Ställer mig frågan varför. Kommer inte fram till så mycket. En av de saker jag absolut älskar, melodifestivalen börjar strax! Sitter med en fet filosofiuppgift. Vill ungefär slita av mig varenda hårstrå jag har på huvudet, klösa sönder en dörr och sen bita av varenda nagel jag har. Meningen med livet står på schemat, som ni kanske förstår. Såg på Into the wild för ett tag sen and Booooooy, underbar film!! Vill bara skrika, gråta, le och packa en feteväska med bra-att-ha grejer, pumpa cykeldäcken och RULLA. EH ja!! men hjälp mig lite här. Happiness is only real when shared?, och vad är vi egentligen gjorda för att göra? Frågor som skapar ångest, drama men också SÅÅ mycket inspiration! Om man vänder på det, tänker bort all ångest om saker vi borde göra men inte gör. Vi kan ju inte ändra saker vi gjort, och vi kan inte ändra personen vi var igår. Men vi kan lära av våra misstag (lätt att säga, människor har väl en tendens att göra samma fel over and over??) och vi kan absolut bli bättre än personen vi var igår.  Vad är en bra människa då? Vad gör någon till en bättre människa än en annan, är vi inte alla bara människor med förutsättningar att göra och uppnå olika saker. 
 
om vi utgår från att vi har ett liv, detta livet. Tänk på allt vi KAN göra. För andra, för oss själva, tillsammans med alla världens människor! Det är ju helt galet, man behöver ju inte ge sig ut och skjuta djur och vandra ensam i Alaskas vildmark för att uppnå känslor av frihet!  Absolut inte, men någonstans inom sig måste man ju kunna uppnå acceptans och frihet gentemot sig själv, och världen. Detta är livet, du är du och jag är jag.  Vad väljer vi att göra av det? Vad väljer du att göra av DITT liv, vad ska jag göra av MITT? vad gör vi av VÅRA liv? Tänk på det!  ALLTSÅ.  På riktigt! Det finns så  många människor, och  man undrar ju hur allt funkar, varför man själv är som man är, och varför andra är som de är! I slutändan är vi väl ändå bara människor, som lever på samma lilla planet. Så himla betydelselöst, ändå är det allt vi har. Allt vi KAN påverka!  Har vi då något gemensamt med alla människor, mer än just de, att vi är just människor? Har vi samma mål? Samma mening med livet?, eller ska alla helt enkelt hitta sin egen mening. Kanske är det så. Dags att börja leeeta!  PÅ RIKTIGT. Galet. När man tänker på det. Tänker på krig och gränser som stänger inne människor, svält och katastrofer som dödar människor, människor som inte ens får chansen att hitta sin mening med livet. Är det då ödet? Eller har allas liv en förutbestämd mening? Vi kan ju inte ens påverka vad som händer oss. ELLER? Kanske ÄR vi faktiskt utelämnade åt något större. OCH Där hamnade min uppsatsinspo-flum på bloggen! Toppen! ÄH! Nu behövs en go låt! ♥ NU MÅSTE JAG SPRINGA TILL TEVEN!! hej jag är världens hycklare, nej men Tv kan ju vara givande och allt det där, haha!  UNDERBAR VIDEO!! gammal som gatan jag bor på, men ändå! <3
...Som Prins Daniel sa för ett år sen idag. "Mina känslor are all over the place" tänk att lilla söta Estelle redan firar ett år! Tiden går fort! Ta till vara på livet och finn meningen med det? # yolo # swag # tankarpåenlördagskväll
 
Tills vidare finner ni mig framför TV:n och Mello!! Malmö och Munther idag! WIHI!! Tack för att ni läste. Annars kanske ni lyssnade på låten och fick er en liten positiv feeling sådär! HA DET BÄST!!
 
xxx