Heej mina underbara! 
 
Precis käkat och duschat efter ett afropass tres fab! Var asnice att komma tillbaka efter en veckas mindre tränings/förkylnings-uppehåll! Bara köra öset. Lär kännas imon, så det är gött!
 
 
Hade besök av Landstinget på skolan idag, föreläsning rörande alkoholkonsumtion och ens egna förhållandet till just alkohol. Har tänkt så hiimla mycket senaste veckan, alltså, mer än vanligt. Kan supermycket rekommendera er att se DENNA dokumentär! Stacey som gjort reportaget är så söt och innhehållet känns så himla aktuellt! Iallafall,  Såg på tv i förrgår, nyhetsmorgon, en sjukligt solbränd läkare som pratade om rökning och hur man i och med exempelvis rökning köper sig själv sjukdom. Köpa sjukdom. Det läät, och låter SÅ FRUKTANSVÄRT HEMSKT! Det roliga var, att han såg ut att ha sovit i ett solarium senaste månaden, snacka om att köpa sg själv hudcancer. Vad vore livet utan lite dubbelmoral alltså. Och så när jag cyklade hem från träningen idag så hörde jag hjärt-lung fondens reklam om att en hjärtstartare inom 180 sekunder kan rädda liv. Och man bara, HJÄLP. TÄNK. Att hjärtat bara kan stanna. BAM, game over. Vart hittar man en hjärtstartare?? OM man mot all förmodan hittar en, hur funkar den?? Hallå?? Jag kan inte ens HLR ordentligt! Det suger och borde förövrigt vara lika obligatoriskt som att sy fula vantar på syslöjden på lågstadiet eller att förstå och kunna de olika personböjningarna för "att vara" på alla möjlia moderna språk. Hur långt kan man gå för att bry sig om sin hälsa? Träna bra, äta rätt. Men man löper ju en enorm risk varje dag genom att cykla utan hjälm i trafiken, genom att äta tusentals skumma E-ämnen och genom att sminka sig med smink innehållandes GUD VET VAD.  Att röka och riskera att drabbas av lungcancer, att cykla utan hjälm och riskera att bli påkörd, att bara sluta bry sig vore ju lättast. Jag orkar inte. Så kan man ju inte heller tänka. Nej, men hur ska man tänka då? Utan hälsa what so ever vore man ju inte ens vid liv? Att ha en god hälsa, fysiskt och psykist, är ju så grundläggande för just LIV. Att bara leva här och nu låter ju rätt bra. Det finns SÅ mycet man ändå inte kan göra något åt. Hoppas på det bästa och uppskatta vad man har innan livet tvingar en att uppskatta vad man en gång hade ! Livet är fasen inte rättvist ändå. ♥
 
Nej nu får det räcka... Nu ska jag leta upp mina ytterkläder och grejer och trampa iväg och träffa mina fina,
 Emma och Marriia för lite kvällsfiiika och catch up talk! Kan ju inte sitta här hela kvällen och bara, tänka. DOCK så är det fortsättningen på " Imamernas råd"  som sändes i Maj förra året på uppdrag granskning vid 8 ikväll! dagenstips,dagens tips. Ska spela in det och se det till frukost imon! Studiedag och studentfest! Tagga underbar torsdag!  Ha en fin kväll allihopa! 
go och glad efter dans i fredags! Morgondagens tema är ROCK. MAAAAAAAHgad. Jag är ungefär 2% rock. RUN TO THE HILLLS och DU HAST. Hearts on fire, lets go! Hejsvejs! ♥