Its Been forever!!!!! jag har blivit långsam på att blogga, långsam på att svara på mail, däremot har jag sen sist blivit GRYM på boxjumps och jag har lärt mig  att leva i Florida!!! Solen skiner och himmelen är mest blå!! tänk att jag får prova att bo här med!!🙏 livet är ett äventyr!! sist jag bloggade var det september, jag hade en månad kvar av världens bästa tid i darien!!! jag minns dagen såå väl!! IALLAFALL!!!! jag önskar jag hade skrivit en liten summering av ett helt fantastiskt År uppe i Connecticut!! att åka som aupair är bland de bästa jag gjort! Jag älskar livet, mår bra, lär mig såå mycket, tar chanser, skapar chanser, lever, provar, lär, all the time!!! klockan är snart lunchdags, det är 25e januari, jag sitter i lake Mary i Florida! Solen skiner, vinter i FL är fantastiskt!! Kallt, men varmt, skönt!! jag önskar jag kunde åka skidor, drömmer om att komma hem till Sverige och åka skridskor på en fryst sjö!! det mest fantastiska jag lärt mig i USA, och det mest fantastiska jag utvecklat, är en äventyrslust och en beslutsamhet om vilket liv jag vill leva!! Det finns SÅÅÅ mycket!!!  Jag kan inte ens uttrycka mig, det är bara en KÄNSLA!! jag drömmer om leder jag ska vandra, länder jag ska cykla i, berg jag ska bestiga, hav jag ska bada i och aktiviteter jag ska prova! FL har bjudit på grymt mycket solsken, HELLO, sunshine state!! jag har kunnat cykla massor, sprungit massor, jag har vält däck utanför gymmet och sprungit sprints uppför vår cykelbana som går över motorvägen som leder hela vägen kross Florida! jag är såå tacksam för alla människor jag träffat sen jag lämnade Sverige i november förra året, och jag är så glad för alla vänner som fortfarande står vid min sida!! Vänskap är så stort!!! 

Okey, en liten Tbt!! 19e oktober kramade jag hejdå till alla i darien, bästa Frida skjutsade mig till westchester AirPort i NY, väskorna var packade och jag såg ut som modern, rosa, amishman. min stråhatt irriterade min medresenär på planet och väl på MCO i Orlando tog det ett tag innan jag hittade Gingi och barnen, men det gick bra!!! Flyttade in i deras hus här i lake Mary och vi jag haft såå kul ihop! Jag ska inte ljuga, det har varit tufft, svårt, och jag har haft en såå mycket större utmaning här än vad jag hade i darien, allt på gott och ont!! Jag är så tacksam för två upplevelser,  jag refererar en tjej jag hängde me igår "i feel so sorry for all people that come to the US and THIS is what they see, FL does not represent the US in a good way, haha"   och jag kunde väl inte hålla med mer!! Folk ÄR lite speciella här, det är ett HELT annat liv än i new york, minst sagt! Men jag ÄLSKAR att få uppleva det! Jag har aldrig sett så vackra solnedgångar, så fina månar, eller haft så många sköna träningspass utomhus som här i Florida!! Var och provade cirka ALLA gym inom en 30 min radie innan jag bestämde mig för OneEW som ligger cirka 10 min med cykel från vårt hus!! Kunde inte varit nöjdare, i LOVE It!!! det är såå utmanade, men vår box  har såå många inspirerade människor! Det är ett fantastiskt klimat!! Vi hade julfest downtown på en rooftop innan jul där det dracks drinkar och det var bara så kul! Det är en fantastisk representation av olika människor. Jag har lärt mig betydelsen av att välja vilka människor man vill omge sig med! Inget är viktigare!! Vilka människor ger och tar man med? Att kunna inspirera och driva och pusha varandra! Att finnas där för varandra och stötta och hjälpa!!💖 jag försöker att inte vara för hård mot migsjälv men det är såå svårt att skriva till alla hemma, ens här! Jag önskar jag kunde prata med alla, hela tiden!! Det känns som att jag borde spela in en video!!!  Its on the list!!! Ens liv rullar på så otoligt fort och ens tid här och nu är så betydelsefull! I september går mitt visum ut och det kommer krossa
Mitt hjärta, jag vet hur många människor jag har som jag älskar där hemma, men jag har blivit så väl mött i USA, jag känner att jag passar in helt fantastiskt och jag vet inte ens hur jag ska uttrycka min tacksamhet för allt den har upplevelsen gett mig, och jag är så glad att jag har 7 mer månader!! Kommer jobba min sista dag i slutet av juli och sen väntar en månad med GRANDE planer!!!!! Det kommer bli HELT underbart, to be continued!! har äventyr som väntar redan i vår, har gått med l cykelgrupp som ska samla in pengar för MS och sen cykla 150 miles i maj på en helg!  I december precis innan jul var Olivia här och det var såå kul!! Härligt att ha någon här som känns så mycket som hemma, OCH som om inte det var nog så kommer Emma hit i februari!!!! Och min familj i mars och dang sen är det sommar igen!!! LIVET!! vill man att saker ska hända måste man drömma stort, tro på sig själv och bara göra!! Starta planera, fortsätta tro på sig själv, det är okej att vara lite galen, crazy people är de som gör stora under!!  jag har massor att berätta och hoppas på några kul kommentarer!! Vill höra om hur allt går i Växjö, snart är jag tillbaka och det som kommer vara mest annorlunda är nog jag, hem är ju hem och det kommer nog kännas likadant! här kommer några bilder från mina senaste månader!! Älskar er alla, puss och kram!!!!!! PS. Alla tackar Martin Kling för det här inlägget, han var sparken jag behövde!! Ill be back soon!!!!!
Coco beach!!
Vårt kvarter! Solnedgångar i Florida är BÄST!! Här är så många barn i vårt kvarter, its FUN!!
sprang mitt första 15k lopp i Clermont!! Det var på Clay, helt underbart att springa på, bilen blev orange och jag var sore alldeles för länge!! På det igen, 13.1 om 2 veckor!!!!!
















1 kommentarer

Sanna

25 Jan 2016 19:09

Åhh ANNA! Som jag (eller ah, vi haha) har väntat??? Omg. SÅ kul att läsa igen. Snälla fortsätt blogga nu! Låter såå mysigt allting du gör, riktig inspirationskälla. Älskar och saknar dig! Puss

Svar: Älskar med att kunna dela allt jag upplever!!! 💖💖 hahah såå sant, Martins meddelande var det som behövdes!! Ska försöka!!!xx
Anna

Kommentera

Publiceras ej